środa, 19 września 2012

Chleb wiejski z oliwkami i bazylią



Nie ma jak świeżo upieczony, domowy chlebek. Kiedyś myślałam, że nie ma prostych przepisów na chleb. Trzeba mieć zakwas, albo urządzenie do pieczenia chleba, które zawsze wydawało mi się śmiesznym pomysłem. Zresztą jest dużo takich śmiesznych urządzeń wyprodukowanych tylko po to by zagracać naszą przestrzeń życiową i wyciągać kolejne pieniądze z naszego portfela. Niech pomyśle: suszarka do sałaty, urządzenie do gotowania ryżu (stworzone chyba dla tych którzy nie potrafią go ugotować jeśli nie jest w woreczki), frytkownica(robiła furorę jak byłam może w 3-4 klasie podstawówki). 

Chleb może być prosty i przyjemny do wykonania to jeden z przykładów przepisu na taki chlebek.


Składniki:

500 gram mąki
7 gram drożdży instant
2 łyżki oliwy z oliwek
300 ml ciepłej wody
1 łyżeczka soli

Oliwki(właściwie ile chcecie)
Bazylia tak samo

Temperatura: 200 stopni
Czas: 20-25 minut


Przygotowanie jest bajecznie proste:

  • Wszystkie suche składniki wsyp do miski i wymieszaj.
  • Dodaj oliwe, a następnie w powoli dodawaj wode w czasie wyrabiania ciasta.
  • Dodaj oliwki, bazylie i dobrze wymieszaj.
  • Forme na chleb wysmaruj odrobiną oliwy z oliwek i włóż do niej ugniecione ciasto.
  • Pozostaw do wyrośnięcia na około 40 minut.
  • Wstaw do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piecz 20-25 minut.
  • Odczekaj, aż wystygnie. Chyba, że przedkładasz rozkosz jedzenia chleba prosto z piekarnika nad  bóle wszelakie ;-)

Życzę niezapomnianego aromatu i smaku.


2 komentarze:

  1. Ohhh... a ja zawsze myslałam ze zrobienie chleba to coś niewykonalneg. Napewno sie skusze i zrobie go. Dziekuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow.... a jak smakowało? ale jestem bardzo ciekaw!! nono drżyjcie polskie piekarnie w UK

    OdpowiedzUsuń